features vs benefits

Features vs benefits: het verschil tussen een doodsaaie en interessante landingspagina

Wat bedoel ik met features vs benefits ? Een goede landingspagina is een pagina die bezoekers converteert tot leads (of klanten) door een relevant aanbod te geven. Maar voordat deze conversie kan plaatsvinden zul je de bezoeker moeten omzetten tot een lezer. Nu leest iemand die je website bezoekt, niet per se je teksten. Je […]

Lees verder
Koffiebonen

Over leads genereren b2b en waarom je nu veel conversies misloopt

Een romige geur met een vleugje chocolade en zoethout vindt zijn weg naar mijn neus. Het stevige goudbruine laagje (aka crema) zegt me dat dit kopje goed gelukt is: deze espresso gaat mijn dag kickstarten! Nu denk je vast: wat heeft koffie nou weer met b2b leads genereren te maken? Behoorlijk veel eigenlijk. Hou vol, […]

Lees verder
Call to Action, empower marketing

Schrijf knallende CTAs

Vandaag gaan we het hebben over Call to Actions, kortweg CTA’s (in het Nederlands ook wel activatie). We bespreken: Het belang van CTA’s CTA’s en hun context Het gebruik van Power Words   Zonder CTA staat alles stil Deze uit de transportsector geleende open deur geeft in het geval van de CTA precies weer wat […]

Lees verder
Email, de goedkoopste manier om meer klanten te werven, Empower Marketing

De goedkoopste manier om nieuwe klanten te werven

Vandaag gaan we het hebben over de goedkoopste manier om nieuwe klanten te werven: e-mail! Wist je bijvoorbeeld dat: Kantoorpersoneel ruim 6 uur per dag besteedt aan e-mail? (zowel op het werk als thuis) De tijd die mensen besteden aan het lezen van een e-mail toeneemt? (In tegenstelling tot de tijd die mensen aan een […]

Lees verder
Hoe Dark Traffic je marketing om zeep helpt en wat je eraan kunt doen

Hoe Dark Traffic je marketing om zeep helpt en wat je eraan kunt doen

Klinkt onheilspellend; Dark Traffic… alsof er via een vage achteringang in een donker steegje duistere types je website binnen dringen. Wees gerust, zo erg is het niet. Tenminste als je geen waarde hecht aan een goed inzicht in de vruchten van je marketing efforts. Ben je echter zo’n eigenwijze en toegewijde marketer als ik, dan […]

Lees verder
probleem bij AI marketing

Het probleem met AI Marketing, is de marketeer

Marketing platformen die gebruik maken van AI en machine learning zijn steeds meer in opkomst. En dat is goed want dat maakt het werk van een data driven marketer als ik steeds interessanter. Ik werk al een aantal jaar met dit soort platformen, bij verschillende klanten. En niet alleen de machine, maar zeker ook de […]

Lees verder
Hoe komen bezoekers op mijn website?

Hoe komen bezoekers op mijn website? Weet het dankzij UTM-tags

Hoe komen bezoekers op mijn website? Antwoord op deze vraag krijgen is een belangrijk onderdeel van een succesvolle website. Je wilt kunnen zien welke acties werkelijk leiden tot meer verkeer en conversie op je site, welke campagnes effectief zijn. Komt die toename van het verkeer nou door je nieuwsbrief, Facebook-post of door je gastpublicatie? Gelukkig […]

Lees verder